29 03 2022 Konstituering af bestyrelse
Tilstede: Hans, Nina, Maria, Lars, Lone, Nikolaj og Jakob
Afbud: Ingen.
Referent: Maria
1.
Alle de nye medlemmer bydes velkommen.
2.
Der vælges/genvælges ansvarlige til poster
Næstformand/-kvinde
Næstformand: Nina Pedersen
Kassér: Lone Kristensen
1. suppleant og ungdomsansvarlig, samt træner: Jakob
Windfeldt Petersen
2. Suppleant: Nikolaj Krag
3.
Opgaver:
Tennis Øst
og DTF: Herrehold skal afmeldes -Jakob henvender sig i morgen.
Vi vedtager
fremadrettet at der ved generalforsamlingen skal tages stilling til om de hold,
der er tilmeldt -om de skal fortsættes eller afmeldes.
Der skal
laves en holdliste med holdansvarlig, som er synlig i klubben.
Lave en
punktbeskrivelse af hvad det betyder at være holdansvarlig.
Facebook
opslag: Maria, Nina og Jakob.
Opslag til tavlen med kontaktinfo: Maria
Indberetning
af kampresultater til pressen: Hvem samler sammen og sender til aviserne? Lejf:
Holdlederne skal sende lidt omtale og resultater til Haslev/Faxe posten og Sjællandske.
DGI
netværksmøde tirs. D. 22/3 Nina og Lone: Det var et stort ønske fra alle de små
klubber at det ”gamle” DGI- format mellem små lokale klubber kunne genoplives.
Det er et godt sted for nye spillere at begynde.
Nina
fortæller at de til mødet foreslog at man kontaktede nogle af at de lidt større
klubber om de har en træner, som ikke er fuldtid og derfor kan afsætte nogle
timer hos os.
Det er godt
at ringe og skrive ud personligt til folk i forhold ti at få dem løse opgaver.
Alternativt
kunne man måske finde en gæstetræner og lave enkelte dage i løbet af året på
klubaftenerne.
Man kunne
også lave et fast hold med selvtræning, hvis der er interesse.
Der kunne
laves træningsaftener med et tema inspireret fra oplægget fra klubaften f.eks.
flugtninger, forhånd…..
Hans
fortæller at han har hyret en DGI konsulent, Lars, til at komme og instruere
til øvelser, og tennissjov, så alle kan inspirere hinanden til andet en kamp og evt. være ”vikar” til begynder og voksetræning.
.
Træning:
Ungdom og voksen begyndertræning: Jakob og ?? Jakob spørger et par stykker
personligt.
Nina
fortæller at de til mødet foreslog at man kontaktede nogle af at de lidt større
klubber om de har en træner, som ikke er fuldtid og derfor kan afsætte nogle
timer hos os.
Det er godt
at ringe og skrive ud personligt til folk i forhold ti at få dem løse opgaver.
Alternativt
kunne man måske finde en gæstetræner og lave enkelte dage i løbet af året på
klubaftenerne.
Man kunne
også lave et fast hold med selvtræning, hvis der er interesse.
Der kunne
laves træningsaftener med et tema f.eks. flugtninger, forhånd…..
Hans
fortæller at han har hyret en DGI konsulent, Lars, til at komme og instruere
til lege og øvelser, så alle kan være ”vikar” til begynder og voksetræning.
Maria vil
gerne være med på sidelinjen, lægge program og varme op med dem 20 min før
træningsstart. Lære dem 2 forskellige opvarmningslege som de selv kan gå i gang
med.
Maria har skrevet til Kasper Kofoed - ingen tilbagemelding
og det må betragtes, som at vi skal finde en anden træner.
5.
Priser mm.:
Nye priser:
Sodavand 6 kr. pr. stk. og øl 10 kr.
Bolde: Hans har bestilt 5 kasser hos Hans Henrik - han
opbevarer dem i butikken. Sælges til 60 kr. pr. rør.
”Overskuddet” går til at dække lidt af boldforbruget ved
turneringer, som klubben giver medlemmerne -der er altid underskud på boldsalg
i sidste ende.
2021: Boldindkøb revurderes årligt. Der købes omkring 3
kasser bolde af 18 rør årligt.
DIF/DGI sponsorat indkøb af diverse -Maria indkøber når
pengene er kommet ind på kontoen. Maria har talt med Lejf i dag og han har
kontaktet banken, så det burde være i orden. Maria har i dag skrevet til
DIF/DGI om de har fået af vide, at det er i orden.
Klubbens bidrag til turneringskampe: Betaler for tilmelding,
baner og bolde (ca. 900 kr.)
Nøgler: Beholdning er i orden -Hans lægger dem i kurven.
Den skal betales via klubmodul.
I Klubmodul skal der oprettes en oversigt over klubaftenerne
- tilmelding til at være grillmester.
Pris for klubaften: 40
kr. pr. person.
Opslag til opslagstavlen
Ude/Inde:
Nye informationer -beslutninger skal sættes på opslagstavlen
inde i klubhuset: Vigtige datoer; baneklargøring, standerhejsning, turnering,
nye tiltag forslag, opfordringer osv.
6.
Nye medlemmer:
7.
Standerhejsning
På den første
klubaften torsdag d. 5/5 er der også standerhejsning -Hans rykker H.P
Tennisanlæg så det er færdigt allersenest d. 1/5.
Program for dagen:
-Velkommen til den nye sæson
-Nationalsang og hejsning af flag
-Banerne indvies med social valgturnering
8.
Kommende opgaver og tiltag:
Søge lokaletilskud og
aktivitetstilskud: Lejf overdrager til Lone.
Vi skal købe en kasse til grus
til bane 3.
Der skal tages et fællesbillede af bestyrelsen til
hjemmesiden, infotavlen og til Thorkild ”Sjællandske, samt lidt info om tiltag
i kommende sæson, træningstider osv. til avisen med tekst.
Lejf? Gartner: Slå græs, ordne bed, krukkerne vandes og
gødning, skrænten til bane 3, male stakit ?? Forslag
Baneansvarlige sidste år: De sikrer at banerne får lidt grus
af og til mm.
Bane 1: Kurt
Bane 2: Kim
Bane 3: Leif og Hans
9.
Nært forestående arrangementer:
Mandag d. 18/4
Baneklargøring:
Tilmeldte: Hans, Lone, Maria,
Lone K., Kurt, (evt. Lars), Kim og Lejf.
Nina booker baner hele året til Klubaften og Jakob booker
til træning.
Dameaften: fredag d. 27. maj Kl. 17- ? med spisning -kun for
FKT damer og der skal planlægges om vi skal invitere gæster i juni -Dato?
Lørdag d. 30/4
Tennissens dag -AFLYST Grundet baneforbedring.
VI venter med dato til Hans har talt med
Baneklargøringsmanden, da det er en dårlig kombination at male, mens han
støver. 9.00 morgenmad - Male
klubhus færdig.
Evt:
Idéer og forslag til bestyrelsen kan lægges i postkassen i
klubhuset.
Lars fortæller at vi har et købekort i menu og at Lejf har
det. Lars fortæller, at man bare siger, at det er fra Faxe tennisklub -vi er
enige om at der skal lægges en liste hos Menu, så de beder om et navn
(bestyrelsen).
Klubmesterskabet: Single, mix og double. Der er kun pokal i
single.
Klubturnering: Der skal være plads til alle.
14 03 - 2022 Referat
af generalforsamling
18.00
Fælles spisning: Chili Con Carne med ris og focacciabrød
1. Valg af dirigent: Kurt
Kurt fortæller at indkaldelsen er udsendt
retsmæssigt og efter bedtægterne. Der takkes for god mad v. Nina, Lone K., Hans og Maria.
2. Valg af stemmetæller: Brian Hansen
3. Formandens beretning om klubbens
virksomhed i det forløbne år.
Formand Hans
Petersen beretter:
Der er ikke voldsomt meget at berette, men der har
alligevel været meget positivt at fortælle.
Siden sidst er der blevet spillet Sj- Syd -Der blev
vundet mange 1. pladser i år og Faxe gør sig fortsat godt i forhold til antal
deltagere, næstflest i årets vinterturnering.
Der har været et godt sammenhold i klubben på trods
af div. Forhindringer.
Der har været god tilslutning til træning for både
ungdom og voksen-begyndere, som Jakob Windfeld står for.
Klubfesten overgik til historien - det var årtiets
bedste klubfest, siger de garvede.
Michael Thimgaard og samarbejdet omkring padelbanen
er vi meget taknemmelige over. Det er flot at vi kan få overskuddet til Faxe
tennisklub.
De penge, som klubben har fået fra padelbanen går
bl.a. til at få banerne ordnet af et firma.
Der kommer vinylfliser på i køkkenet.
Tøjmanden vil gerne sponsorere nye vind-net.
4. Fremlæggelse af revideret regnskab v- Brian Bay og Menna:
I Lejfs fravær har Brian gennemgået det og ikke
fundet nogle bemærkninger. Indtægterne er faldet lidt grundet sponsoraterne.
Omkostningsmæssigt er der status quo på meste.
Nogle år er der et lager, som bliver solgt ud året
efter, det giver lidt forskydninger i regnskabet, fordi lageret ikke bliver
talt op og det er fint.
Spørgsmål til regnskabet: Hvor mange medlemmer er der
i klubben?
Der er ca. 100 medlemmer.
Der er budgeret med lidt færre medlemmer og derfor
lidt mindre tilskud fra kommunen.
Det er alt i alt meget pænt, hvis vi kan havne på
plus 10.000 kr. i forhold til klubbens nyanskaffelser.
Jacob spørger til aftalen med Thimgaard - VI har en
aftale om at vi får 10 % af overskuddet. Pengene figurerer først i
2022-regnskabet, da de først er kommet på kontoen i 2022.
5. Indkomne forslag:
-
Wannasport -Nina er blevet
kontaktet om vi som klub er interesseret i det. Det er der ikke interesse
for
-
Brian Bay har forslag om at revisorposten
fremover kaldes for bilagskontrollant/bilagskontrol. Jacob P. Det bliver
vedtaget.
-
Nikolaj Krag med forslag til
kommende klubturnering og fortæller at det har fungeret godt i mange år,
men deltagerantallet er dalende og der skal ske noget for at holde liv i
turneringen.
Vi har noget særligt her i Faxe, bl.a.
en vandrepokal. Det er der ikke mange klubber der har mere og der bliver sat en
ære i at vinde den.
Nikolaj har talt med flere forskellige
medlemmer om turnering og der er mange holdninger og idéer.
Tovholdere for klubturnering: Lars,
Jacob P. og Nikolaj. De arbejder videre med de mange idéer og der kommer snarest en tilmelding, da den afgør hvilken turneringsform, der kan laves.
Hvor kan man melde sig ind med
gode idéer?
Brian Hansen fortæller, at der kan
laves arrangementer via hjemmesiden, som f.eks. kontingentbetaling, hvor man kan
oprette begivenheder/arrangementer, som folk kan melde sig til. Maria Har administrator-rettigheder og er derfor med i udvalget
.
6. Valg til bestyrelsen: Ulige år: Formand
+ 2 bestyrelsesmedlemmer.
Lige år: 2
bestyrelsesmedlemmer. på valg er Maria
Høiler (villig til genvalg)
og
Lone Kristensen (villig til genvalg). Begge bliver genvalgt.
Hvert år: 2 suppleanter som 1. og
2. suppleant for 1 år. Jakob Windfeld (villig til
genvalg) og Rolf Jensen (modtager ikke genvalg)
Nikolaj Krag er valgt til 2. suppleant i stedet for
Rolf.
7. a. Valg af 1 revisor i ulige år for
en 2-årig periode
b. Valg af 1 revisorsuppleant for 1 år.
Menna
Poulsen (villig til genvalg) Menna bliver genvalgt.
8. a. Budget for det kommende år til
drøftelse –
b. Fastsættelse af medlemskontingent
for det kommende år.
Nuværende kontingent-niveau fastholdes.
9. Eventuelt.
Til orientering og debat
-
Årshjul
- Maria præsenterer: Der er nogle faste arrangementer, ifølge klubbens
traditioner. Årshjulet skal give alle overblik og mulighed for at komme
med nye/egne input til kommende bestyrelsesmøder og nye idéer/arrangementer.
-
Banen
skal gøres klar til at der kan lægges ny grus på.
Maria H. skal lave et event på
hjemmesiden ang. Baneklargøring, så det professionelle firma kan komme til.
Hans fortæller at der er lovning på at banerne stårklar til 1. maj -det betyder
at der ikke kan være Tennissens dag og at der skal fastsættes ny dato til standerhejsning
-Bestyrelsen tager sig af det ved næste møde.
Let baneklargøring: Mandag d. 18/4 Der skal tages brædder af mm.
-
Træning
for begyndere, voksne og ungdom varetages fortsat af Jakob W.
-
Trænerkurser
- dato og tid. Hvem har lyst? Det
er vedtaget, at der ikke er begrænsninger for antal, der kunne ønske sig
trænerkursus. Ingen melder sig på dagen. Henvendelse til Nina ved
interesse -Jakob kan godt bruge en makker og som minimum en vikar, så ikke
træningen skal aflyses, når han er forhindret.
-
Klubaftener
rykkes til torsdage i forlængelse af træningen for at byde de nye medlemmer
velkommen i klubben og få dem ind i klubfællesskabet, samt at finde ny
træningsmakkere.
Klubaftener afholdes på torsdage fra 5.maj til
30/6 -ingen klubaftener i august til nedlukning. Der laves en liste, som hænges
op -meld jer 2 og 2 til at varetage en enkelt aften. Er der dage uden nogen
skrevet på afholdes de uden spisning.
-
Holdturnering:
Holdet og holdlederne skal tage ansvar for at melde kampene ud og notere
ændringer i programmet, så alle interesseret kan komme og være tilskuer.
Listen hænges op, som sædvanlig. Det kan skrives på Facebook evt. kontakt,
Maria hvis der er brug for at lave et opslag.
Jacob K. takker for støtten til
1.holdet i sidste sæson.
-
Lokale
kampe - turnering a la det gamle DGI? Menna spørger om bestyrelsen har
talt med DGI i forhold til om de arrangerer turnering, som tidligere. Det
er der ikke.
Menna synes at der skal lægges
lidt pres på DGI og spørge til om de har tænkt sig at ændre den turneringsform,
som de præsenterede sidste år -den passer ikke til små klubber. Der er enighed
om at den gamle form er bedre og vigtigt indslusning af nye i forhold til at
spille kamp uden at blive fuldstændig overmatchet.
Hvem vil kontakte DGI? Menna mener at det er vigtigt
at det er klubben, der kontakter DGI. Menna vil gerne hjælpe til med at få
skrevet til de rette.
-
Klubfest: Nikolaj og Lars
sætter dato og engagerer Peter Stjernby.
-
Dameaftener:
Nina og Maria arrangerer/inviterer
Første dameaften bliver kun for
Faxedamer og der kan vi tale om hvordan det efter skal være fremover, om f.eks.
andre skal inviteres?
-
Herre
aftener -der er enighed om at der skal være herreaftener. Hans, Kurt og
Niels vil gerne arrangere. Lars vil gerne hjælpe til.
-
Mails
fra klubben - nogle modtager ikke. Opdater jeres mailadresser og tjek
spamfilter. Nye mailadresser skal man selv rette i sin brugerprofil- der kommer mange mails retur, fordi de ikke længere eksisterer og der er derfor folk, som ikke får besked.
- Eventuelt:
Tak for god ro og orden, samt et fint fremmøde med ”Nye” ansigter.
Note: Al info og arrangementer skal
meldes ud på både mail, facebook og hænges op i klubben, hvis alle skal
informeres.
03 02 2022 Referat
af bestyrelsesmøde
Deltagere:
Jakob, Nina, Lone, Lejf og Maria
Afbud:
Rolf og Lars-Jørgen
Referent:
Maria Høiler
Lejf ønsker at trappe
ud af sine opgaver. Lejfs opgaver:
Sekretær -Maria
-indkaldelse og dagsorden: Nina og Maria
-Referater: Maria
Hjemmesiden: Vedligeholdelse Maria.
Facebook:
Jakob, Maria og Nina (SoME Maria)
Kontaktperson i forhold til diverse mht. turnering er ikke
nødvendig. Det overordnede kan sendes til klubbens mailadresse -Skal vi finde
en turneringsleder? Der skal findes en holdleder på det hold man er en del af,
det er holdets egen opgave. DTF - der bliver holdlederne kontaktet direkte.
Sjælland Syd: Lejf og Menna (Jakob er suppleant) 2 gange
årligt.
Avis; Sjællandske og dagbladet: Man sender bare tekst og
billede til deres mailadresse. Nina skriver de overordnede ting, som
standerhejsning, tennissens dag, klubturnering,
Kontaktperson -hvem skal det være? Det bliver fremover være
mailadressen. Idé: klubturnering mm. Presseansvarlig samler resultater og indsender
1 gang ugentligt. Der skal være en lille tekst omkring hvordan kampene er
forløbet.
Kassér kan være én uden for bestyrelsen. Lone vil gerne tage
over, men vil gerne have Lejf med på sidelinjen.
Indberetning af medlemmer, som betaler kontingent i
klubmodul. (Claus vedligeholder Klubmodul) Lejfs opgave har været at indberette
kontantbetaling, mobilpay eller over vores konto. Vi aftaler at det skal være
indbetaling pr. mobilepay eller kontonummeret -hvis man vil betale kontant, må
man finde én som kan overføre for dig.
Der skal også søges tilskud hos kommunen. Driftstilskud -
Lejf mødes med Lone og hun laver en liste over.
Søge haltider (januar), det gør man over nettet. Lone vil
gerne være kassér.
Ungdomsafdelingen - Jakob skal sørge for at de bliver
registreret.
Nye spillere; Registrering
- de skal have udleveret en indmeldings-”kupon”, som de skal skrive deres data
på første-anden gang man er her.
Træner: tirsdag 17-20.til let øvet (Det er egenbetaling) Trænerbørsen. Maria spørger Kasper v.
Sjælland Syd. Carl Toft?
Hans spørger i DGI.
Klubaftener:
Der skal lave en liste over klubaftener inden
generalforsamling. Dem, der melder sig til en klubaften, har ansvar for at
bytte, hvis man bliver forhindret selv. Første klubaften er torsdag d. 5. maj.
Maria laver en liste.
Gennemgang af
regnskabet og godkendelse.
Gennemgang af budget: Faste sponsorater
Fondsmidler - ansøgninger
Drift -vedligehold
(tilskud v. kommunen)
Nyt gulv i klubhuset: køkken og mellemgang - Vinyl, så vi
undgår ridser, sprækker mm.
Varmtvandsbeholder
Blandingsbatteri til bruserum
Ikke refunderbare
omkostninger
Baneudbedring
Hans har indhentet tilbud - 3 forskellige muligheder:
1) 3 baner forårsklargøring 20.900 kr. (vi vil have nye midteranker i og
depotaffald skal med i prisen)
2) 2 baner m. opretning 22.000 kr.
3) 2 baner maskinopretning
og 4 Ton grus.
Vi er enige om, at vores baner grundlæggende er virkelig
gode og at det vil være et sats at starte helt forfra. Det er kun 10 år, siden
de er laseroprettet, så vi er enige om at
Hushold: sæbe,
toiletpapir, kaffe, the, mælk, opvaskemiddel.
Træning: mandag og torsdag kl. 16 -18 (ungdom 16-17 og
voksen 17-18) Jakob vil invitere/motivere ungdommen til at spille på en bane
selv i den time frem til klubaften.
Datoer til
kalenderen:
Generalforsamling 14.
marts 2022 kl. 18 til spisning. Chili Con carne & ris. (Nina laver til 15 og Maria laver til 15) Hans
og Lone bager Foccasia.
Søndag d. 24/4 kl. 10
er der standerhejsning.
Vi skal have en mærkedagsliste ophængt -Sanne er fyldt 60 år
2/2-2022. Klubben giver gaver ved runde fødselsdage og jubilæum - Nina hænger
op. Hans køber gave til Sanne.
Præstø inviterer til 100 års jubilæum (De har jubilæum d. 21.
juni - dato for afholdelse er ikke planlagt) og vil gerne lave en lille
turnering for de lokale omkringliggende små klubber.
Haslev damer vil gerne spiller træningskampe - Maria og Jens
(Haslev) aftaler videre.
Hvilke damer er interesseret i Faxe tennis?
Generalforsamlingen:
·
Samle holdlederne efter generalforsamlingen og
bede om en presseansvarlig: Brian Bay - Jakob spørger før generalforsamlingen.
Avis; Sjællandske og dagbladet: Man sender bare tekst og
billede til deres mailadresse. Nina skriver de overordnede ting, som standerhejsning,
tennissens dag, klubturnering mm. Presseansvarlig samler resultater og indsender
1 gang ugentligt. Der skal være en lille tekst omkring hvordan kampene er
forløbet.
Haveansvarlig: Lejf.
April: Nyhedbrev ang. Baneåbningsdag og træning; begynder,
junior på mandag og torsdage, samt klubaften og tirsdage 17-20 selvbetalt
træning for øvet voksen (træner) Nina og
Maria
Opslagstavlerne skal
aktiveres ude og inde. Lyskæder og nyheder i flot farver. Nina og Maria
18 10 2021 Referat af
bestyrelsesmøde FTK
Deltagere: Jakob, Nina, Lejf, Hans, Maria, Lone og
Lars-Jørgen.
Afbud: Rolf.
1)
Status på året der er gået og plan for
næste sæson:
·
Vind-net ml. bane 3 og padelbanen: Hans har talt
med den nye Meny købmand, Fie Blume og Allan SJEB i forhold til at få nye
bannere på bane 1 og 2 og flytte de gamle ned ml. bane 3 og Padel.
·
Nyt køkkengulv skal lægges i efteråret og er
første prioritet i forhold til de midler, som Padelbanen har indtjent til Faxe
tennisklub.
Lars spørger Per om han vil måle op og bestille slidstærkt laminat/pergo.
Lars, Per og Hans lægger nyt gulv i efteråret, som planlagt. Lars er tovholder for dette punkt.
Forårsopgaver
-hvordan skal de prioriteres?:
·
Male klubhus færdigt
·
Planering af banerne; skal der et firma til? Hans undersøger pris.
·
Vanding af banerne: Hvis det er et automatisk
anlæg, så skal der være en ansvarlig til at vedligeholde det. Det giver bedre
mening at få et pumpehus, som kan øge trykket på vandet.
·
Banelys - Lars har pris på lys til bane 3, så
der skal som næste trin søges fonde. Kurt og Hans Jørgen ansøger fonde, når det
bliver aktuelt, da nogle fondsmidler først frigives, når ”projektet er i gang.
·
Tilgang til bane 3 er problematisk ved
turneringskampe -der skal ikke være ”trafik” midt i kampene mellem bane 1 og 2.
Hans taler omen fast kode til Padeldøren,
som holdlederne får. Alternativet er
at få lavet en låge fra stien til bane 3 (den idé kommer til, da der tales om
baneudbedring og den smalle tilgang til bane 3, men også en unødig udgift hvis
vi kan få en kode)
2)
Træning i kommende sæson
·
Hvem: Jakob vil meget gerne være ungdomstræner. Rolf?
·
Klubben vil gerne uddanne flere trænere -hvem
kan være interesseret? Vi vil gerne sende 2-4 afsted på trænerkursus, som kan
være en del af trænerteamet og indgå i ungdomstræningen. (Dorthe!)
·
Dag og tid: Det bliver mandag og torsdag kl.
16-17 ungdom og 17-18 voksne. Torsdag er også klubaften fremover.
·
Ungdommen skal kun betale kontingent.
·
Voksne på 2. års træning, skal de betale et
symbolsk beløb for træning?
Der er enighed om at træningen skal forblive gratis for at fastholde
medlemmerne. De skal inviteres ind i klubben og spille med andre ved at
træningen ligger lige før klubaften.
·
Booking af bane: Jakob booker selv bane
·
Hvordan gør man når der skal bookes baner til
kamp og de er optaget? Turneringsholdets kampe har fortrinsret til banerne og
hvis banerne er booket. Alle bookninger til klubkampe, holdkampe, DGI-kampe
skal skrives i noterne, som kamp, så der ikke er tvivl. Herreraften/dameaften.
·
Ungdomsansvarlig: Jakob skal stå på som
ansvarlig på hjemmesiden. Maria vil gerne bakke op om ungdom og lave
forskellige slags turneringskamp internt eller invitere nogle til at spille
med.
·
Kasper Kofoed: Nina skriver til ham med tilbud
om at kunne træne i Faxe tirsdag kl. 17-20 Hvis han ikke svarer retur inden d. 1/12
så arbejder vi for at finde en anden træner. Maria laver et opslag til klubbens
opslagstavle ang. Træning, når Nina har en tilbagemelding, så det ikke kun er
dem Kasper tidligere har trænet, som får tilbuddet.
3)
Tennissens
dag -rekruttering af nye medlemmer. Det er lørdag d. 30/4-2022 kl. 10-13
frokosthygge som afslutning. Nina er tovholder på den -Brian Bay, Dorthe og de
”Nye” Susanne, Lone, Cecilie, Jesper og Camilla til at være med på dagen og
fortælle om hvordan det fungerer, når man er ny. Maria tager kontakt til dem og
spørger.
4)
TennisCamp?
Jakob vil gerne afholde tennisskole igen til næste sommer, men reducere til: Mandag
til torsdag i tidsrummet 10-14. Vil gerne afholde det i uge 26, den første uge
af skolernes sommerferie og ugen før fodboldskolen.
5)
Klubaftener
næste år:
·
Torsdage kl. 18 til vi ikke gider længere. Vi
har valgt at lægge klubaften i forlængelse af træningen torsdag, fordi vi
rigtig gerne vil skabe en hyggelig og god klubkultur, hvor gamle tager imod nye
og alle spiller med hinanden.
·
Der skal sætte ansvarlige på alle datoerne fra
en start: én fra bestyrelsen og 1 anden. Hvis ikke der er andre end
bestyrelsen, som skriver sig på listen, så må man som klubmeldlem forvente at
man kan blive spurgt. Vi håber, at der vil være flere, der har lyst til at give
en hånd med. Er der ikke andre end bestyrelsen, som melder sig ind på dagene,
så gennemføres klubaften alligevel, men uden
mad.
Der vil kun være klubaftener i forårsperioden. Erfaringen viser, at der
er travlt med afvikling af diverse turneringer og derfor hverken tid eller
overskud til at deltage i klubaften august-oktober.
6)
Diverse
praktiske opgaver:
·
Rengøring: Lone Pedersen vil fortsat gerne, men
har brug for en makker. Er der nogen som vil byde ind på rengøring 1 gang om
ugen sammen med Lone?
·
Indkøb af sodavand og øl; Hans.
·
Indkøb af toiletpapir, kaffe, håndsæbe,
opvaskemiddel, servietter, paptallerkner mm.: Nina
·
Oprydning: Alle
- ryd op efter dig selv, som du plejer.
·
Havemand/dame: 150 kr. i timen, hvem kan tænkes
at løse den opgave? Er der nogen, som
kender nogen? Maria spørger mor og søn.
7)
Banelukning:
Nu på lørdag d. 30/10 Vel mødt alle sammen,
håber at mange giver en hånd med -det kan klares på en formiddag. Vi starter kl.
9.00 med kaffe og morgenbrød. Maria.
Maria skriver mail rundt til alle med
anvisning til referat på hjemmesiden og datoer for nedlukning mm. Maria
8)
Årshjul:
Maria og Nina laver et visuelt årshjul, som skal give alle et overblik over
klubbens opgaver og arrangementer henover året.
Brian Bay sidder for 2 år og blev genvalgt
2021. Menna er suppleant og skal spørges hvert år.
Jakob og Rolf er suppleant -Jakob modtager
gerne genvalg. Nina laver indkaldelse
slut februar
9)
Evt.
·
Indtægt fra Padelbanen 35.000 kr. hvad skal de
prioriteres til?
·
Beskæring af træerne omkring banerne har
kommunen ikke taget sig af endnu.
·
SoMe skal der lægges noget op i tråd med
årshjulet? Holdlederne skal kobles på Facebook, så de selv kan lægge billeder
og resultater op eller via Maria -det er et stort ønske, at klubkampe datoer
bliver meldt ud på facebook, så andre kan komme og heppe. Hvis ikke du selv
kan/vil eller ved hvordan er du velkommen til at sende dato og tid, når en kamp
er planlagt, til Maria Høiler på 24201889 og så vil jeg lave et opslag.
·
Der er meget ekstraarbejde i forhold til
nedfaldsblade, kastanjer osv. På bane 3. Hans er i dialog med kommunen.
·
Der skal købes flere, måske dobbelt op på de
bolde, som bliver turneringsbold næste år. De blev lidt for hurtigt udsolgt i
år -Hans taler med Allan fra SJEB om en god pris og nyt vind-net med flot tryk.
·
Hans fortæller, at der i morgen kommer en
repræsentant fra DGI og evaluerer på Tennissens dag tirsdag d. 19/10 kl. 19.00 Alle
er velkomne til at deltage. Lige p.t. er det Hans og Jakob der deltager.
·
Generalforsamling d. 14. marts 2022:
Genvalg eller ikke genvalg: (Man svælges ind for 2 år. 3
bestyrelsesmedlemmer er på valg lige år og formanden i ulige år). Hans, Lars og
Nina er ikke på valg. Lone og Maria er på valg.
Næste
bestyrelsesmøde: slut januar -planlægning af generalforsamlingen i marts.
Vi håber på at se
rigtig mange af jer først ved klub nedlukningen på lørdag kl. 9-13 og dernæst
ved generalforsamlingen
29 06 - 2021 Referat af bestyrelsesmøde
Tilstede:
Hans, Lejf, Nina, Jakob, Lars-Jørgen og Maria
Referent:
Maria
Dagsorden:
1.
Padelbanen
-overskud for dette år er estimeret til 30-50.000 kr. Det er virkelig
fornemt. Vi skal dog nok ikke planlægge ud fra det beløb, men være lidt
afventende i forhold til kommende sæsoner og muligt overskud, da der popper
mange nye padelbaner op rundt omkring lige nu.
2.
Træning:
Hvordan funger det?
Jakob synes det fungerer fint. Der er 4-6 til begynder voksentræning.
Ungdom ml. 6-10 elever. Tiderne fungerer rigtig fint mandag 16-17 ungdom og
17-18 voksen, samt torsdag 17-18 ungdom og 18-19 voksen.
Jakob tager lige en snak med Rolf, hvordan det ser ud i
forhold til det nye job, som han har fået. Fordeling af træneransvaret mellem dem
på de 2 dage, så der altid er én med en plan. Hvilken dag de hver skal have med
primært ansvar og hvad de gør ved ”afbud” fra én af dem.
Vi taler om, at det er en god idé at sende flere afsted på
trænerkursus, så vi kan få et ”team”, så ansvaret kan deles over flere endnu og
der er nogle at sparre med i klubben.
Hvem der vil på hjælpetrænerkursus eller trænerkursus? Når
man melder sig, forpligter det at indgå i Faxe tennis trænerteam.
Folk skal selvfølgelig selv melde sig, men der kunne jo godt
prikkes til nogen. Der er flere gode forslag: Frederikke, Dorthe, Thea, Tobias.
Maria fortæller at Thea allerede har været på
hjælpetrænerkursus her i foråret.
Ungdom -Hvordan fastholder man interessen hos de dygtigste? Det
er en udfordring at være én træner til 3 niveauer, selvom det kun er fordelt på
en 6-8 unge. Der er altid nogen, som ikke helt bliver mødt på eget niveau.
En mulighed kunne være at der laves samarbejde og f.eks.
nogle miniturneringer med f.eks. Haslev. Jens, som er ungdomsansvarlig har selv
kontaktet Maria i forhold til samarbejde og der er aftale om at tale sammen til
august.
3.
Tenniscamp:
Hans hjælper Jakob og fortæller, at der er fart over feltet.
Der er behov for at være 2 voksne/trænere, selvom der få deltagere. Det er
sjovt, men det er en lang dag -måske der skal tænkes i at reducere dagen til
f.eks. 9/10-14, hvis der skal være Camp igen næste år. Niveauet er meget
spredt, så hvis der skal være tennisskole næste år, så er det en god idé at
samarbejde med en anden klub (Haslev-Vordingborg).
Jakob har fået en faktura fra DGI, som han sender til Lejf.
Klubaftener:
De
første 4 var der godt gang i den og så faldt deltagerantallet.
Sidste klubaften aflyses og der afholdes ikke klubaftner
efter sommerferien.
Der har tidligere været tradition for at det er bestyrelsen,
der tager sig af maden på klubaftner - det vil det ikke være fremover. Bestyrelsen
sætter rammen for klubaften, men det er ALLE klubbens medlemmers ansvar at afholde
klubaften. Der er ca. 10 klubaftner på et år - det er 10 personer som skal
melde sig!
Der sættes en ansvarlig på fra bestyrelsen, som har det
overordnede ansvar på dagen og deler opgaven med et klubmedlem. Dagene fordeles
mellem bestyrelsen og det forventes at andre medlemmer selv byder ind på en
dato sammen med et bestyrelsesmedlem -ellers tager opgaven på sig, hvis der
spørges.
Der skal også lukkes
og slukkes - det er en fælles opgave for alle deltagere på klubaften!
Mange i bestyrelsen har været ophængt på onsdag og har
derfor heller ikke kunnet være med på klubaften, som ønsket og tankerne for
klubaften, som et socialt arrangement, hvor ny og gamle medlemmer mødes og
spiller på tværs -lærer hinanden at kende og får måske endda lavet aftaler om
spil på andre tidspunkter.
Det er derfor besluttet at Klubaften rykkes til torsdag i næste
sæson i forlængelse af ungdoms- og voksentræningen, så de bliver og er en del
af klubaften.
Når vi starter klubaften op igen, bliver den flyttet
klubaften til torsdag kl. 18 i forlængelse af voksentræningen, så ungdom og
begynder voksne bliver hængende og er med.
Boldmaskinen:
Der
bliver brugt forkerte bolde til boldmaskinen - STOP venligst at at bruge alle
mulige bolde, maskinen går i stykker. Der må KUN bruges Academy og bold med
GRØN prik. Der er købt en ny spand bolde til boldmaskinen, som ankommer i
weekenden.
Turneringer:
Der er ingen der ved noget om klubben, da der ikke er sendt noget ud. Der
mangler en PR -mand/kvinde. Der mangler noget omtale i lokalavisen.
Holdlederne skal
sende info videre til Rolf og så han kan samle sammen turneringsresultater sammen
for en uge og sende resultaterne ind til avisen. Holdlederne skal skrive
resultatet og hvem der har spillet for Faxe og hvem der blev spillet mod.
Lars-Jørgen synes ikke, at vi skal være med i TennisØst igen.
Der er meget langt at køre til de fleste kampe og der er mange kampe at afvikle
på én dag. Eller måske skal der kun være
et hold.
Anlæg/baner
opgradering:
Der er lagt en plan for, hvad vi skal investere i på sigt,
som vi skal forholde os til, inden der lægges nye planer, men derfor kan pris osv.
godt undersøges. Det skal være på plads inden en fondssøgning f.eks.
Lys på banerne er første prioritet!
Køkkenet skal ordnes i efterår.
Der er opstået nye behov, som vi ikke har kunnet forudse i
forhold til at der er kommet en padelbane-både lyd og visuelt. Der er også gener
fra
Visuel afskærmning med vind-net i kommende uge.
Forslag om ny
investering i indgangsdør til bane 3, da det er en udfordring at komme ind på
bane 3, når der spilles kampe. Lars undersøger pris osv.
Vandingsanlæg -Præstø er et godt eksempel. Lars undersøger
prisen.
Der er nok behov for at vide hvad der skal gøres -det skal
beskrives. Banerne har ikke set så godt ud grundet sygdom hos gartneren.
Der skal måske være en baneklargøring midt på sæsonen. Hvis
man beslutter sig for at tage en tørn -
1)
Vand
2)
Grus på som planeres
3)
Tromle
4)
Vand igen
Der skal en gruskasse ned på bane 3 - Hans køber én.
Klubturnering
-afslutning/klubfest:
Der er næsten ingen tilmeldte -hvorfor? Skal ranglisten
genoplives?
Dato for klubfest er lørdag d. 18/9-2021. Fra klokken 9 er
der afvikling af finalekampe.
Adler sørger for underholdning -”Pianoman”.
Velkomst og drinks v. klubben -resten står folk selv for.
Fadølsanlæg lejes eller lånes af Maria.
Evt:
Adler har 30 års jubilæum 15. juli 2021 - det fejrer vi til
klubfesten.
Det besluttes, at der skal købes en ny grill -den gamle er
slidt op, men den skal gemmes til klubfesten, så vi har to til den dag. Der
købes også en kasse til grus til banen 3
Der skal findes en dato til at male klubhuset færdig -
fredag d. 10/9 kl. ? (Maria og
Lars-Jørgen kommer efter kl. 15) og evt. lørdag d. 11/9 kl. 10.
Der afholdes næste bestyrelsesmøde, når vi alligevel samles
til at male klubhus.
14 04 -2021 Konstituering af ny bestyrelse
Tilstede: Hans, Leif, Nina, Lone K., Rolf og Maria.
Afbud: Jakob og Lars Jørgen.
Referent: Maria
Der er en fast dagsorden til dette møde, som Leif har rundsendt.
1.
Alle de nye medlemmer bydes velkommen.
2.
Der vælges
nye ansvarlige til poster
Næstformand/-kvinde, sekretær og ansvarlig for
ungdomsafdelingen i samarbejde med trænerne; Rolf og Jakob
Næstformand: Nina Pedersen
sekretær: Maria Høiler.
Ungdomsafdeling: Maria Høiler
3.
Opgaver:
Tennis Øst
og DTF: Brian Bay
Indberetter spillere osv. Holdlederen videregiveroplysningerne til
Brian ved sæsonstart.
Facebook
opslag: Maria, Nina og Jakob -vi vil meget gerne have bidrag til siden (I må meget gerne selv lægge op -kontakt Jakob W.)
Opslag til tavlen med kontaktinfo: Maria
Indberetning
af kampresultater til pressen: Rolf - Holdlederne skal sende lidt omtale og
resultater til Haslev/Faxe
posten og Sjællandske.
4.
Træning:
Ungdom og voksen begyndertræning: Rolf og Jakob.
Træner kursusdeltagelse betaltes af klubben og der ansøges
efterfølgende tilskud hos kommunen.
Træning v. ??? -Der er egenbetaling. Klubben lægger bolde og baner til ved holdtræning.
Der er en forhåbning om at Kasper Kofoed vil blive træner i Faxe Tennisklub igen i år dvs. tilbyde
brugerbetalt privat- og holdtræning, men vi mangler etendeligt tilsagn fra ham.
5.
Priser mm.:
Øl og vand: Vi er enige om at prisen forbliver 5 kr. pr.
stk.
Bolde: Head DTF. Pris hos Hans Henrik -han kan sælge 1 rør
m. 4 bolde for 52 kr. Vi er enige om at købe af Sportigan (Hans Henrik) i år og
sælge den til 60 kr. pr. rør.
”Overskuddet” går til at dække lidt af boldforbruget ved
turneringer, som klubben giver medlemmerne (-der er altid underskud)
Boldindkøb revurderes årligt. Der købes omkring 3 kasser bolde
af 18 rør årligt.
Boldene er lidt dyrere end sædvanlig, men vi har besluttet
at støtte lokalmiljøet og Sportigan, som vi har modtaget 3000 kr. i sponsorat fra
og Hans Henrik bakker også op om klubben med f.eks. flag, som han sætter op ved
tennissens dag osv.
Klubbens bidrag til turneringskampe: Betaler for tilmelding,
baner og bolde (ca. 900 kr.)
Nøgler: Der er ikke flere klubnøgler. Hans bestiller 20
nøgler. Èn nøgle koster 60 kr. -kun for medlemmer.
Der er p.t. kun 4 nøgler til det blå skab (Leif, Rolf, Hans
og Lone), hvor nye bolde låses ind. Det vedtages at alle i bestyrelsen skal
have en nøgle, så alle kan sælge bolde. Hans
får lavet 3 nøgler til Lars Jørgen, Maria og Nina
Medlemmer kan tage
gæst med til 50 kr. Turister o.l. kan leje en bane for 100 kr. for en time
-hvordan skal det arrangeres? Hvem skal booke for dem?
Hans skal stå, som kontakt i forhold til hvis turister vil
leje banen på timebasis. Pris 100 kr. i timen.
Pris for klubaften (med grillguf) fastholdes på 30 kr. pr. person.
Leje af boldmaskinen: gratis for medlemmer. Introduktion på
søndag v. standerhejsning kl. 10.00
Boldene til boldmaskinen - Tennispoint: Leif bestiller.
Opslag til
opslagstavlen Ude/Inde:
Nye informationer -beslutninger skal sættes på opslagstavlen
inde i klubhuset: Vigtige datoer; baneklargøring, standerhejsning, turnering, nye
tiltag forslag, opfordringer osv.
Bolde 1 Head DTF: 4 bolde pr. rør 60 kr. stk. Mobilepay:
101846. Maria (Husk at laminere.) -Maria
Kontaktinfo: Klubbens mailadresse og Hans TLF. -Maria
Billede og navn på bestyrelsesmedlemmer. -Maria
Info om årets arrangementer og de ugentlige begivenheder. -Maria
6.
Nye medlemmer:
Leif fortæller at der engang var: Onkler og tanter -nogen
der tager sig af de nye, opfordrer dem til at komme til det forskellige, finde
makkere og træningsmakkere. Vi skal alle være opmærksomme på nye ansigt og
hjælpe dem ind i klubben.
7.
Standerhejsning søndag d. 18/4 kl. 10
Der bliver serveret pølser og brød mm. traditionen tro -Leif
sørger for indkøb.
Program for dagen:
-Velkommen til den nye sæson
-Nationalsang og hejsning af flag
-Banerne indvies med social valgturnering
8.
Kommende opgaver og tiltag:
Hans er i dialog med kommunen i forhold til beskæring af
træer omkring bane 3 og toppen af Tujaerne ved bane 1 -Der skal ”barberes” 1 m.
af og samtidig er Hans i dialog med kommunen om at få en gammel saltkasse, som
der kan være grus i placeret ved bane 3.
Der skal tages et fællesbillede af bestyrelsen til
hjemmesiden, infotavlen og til Thorkild ”Sjællandske, samt lidt info om tiltag
i kommende sæson, træningstider osv. til avisen med tekst. Forslag til at Maria
og Nina forfatter teksten.
Gartnerne: Slå græs, ordne bed, krukkerne vandes og gødning,
skrænten til bane 3, male stakit - Havefolket (Britta Johansen og Adam Høiler) har
accepteret opgaverne.
Skrald skal selv transporteres til skraldespandende ude ved
indgangen og sorteres. På forhånd tak.
Baneansvarlige: Vi søger medlemmer, som vil tage det
overordnede ansvar for at hold 1 bane ukrudtsfri og velplejet -alle skal
selvfølgelig bidrage, som hidtil. Vi mangler én eller to til at have et øje på bane
2 -tak til jer der allerede har meldt jer.
Bane 1: ?
Bane 2: Kurt
Bane 3: Leif og Hans
9.
Nært forestående arrangementer:
Onsdag d. 21/4 er
der første klubaften kl. 18-? Vi håber at mange vil støtte op om årets første
klubaften, Husk tilmelding til spisning.
Hans er Grill-mester.
Maria køber ind til grill - Klubaften d. 21/4-2021.
Nina booker baner hele året til Klubaften og laver en seddel
med alle onsdage, som Grillmestre kan skrive sig på -kom frisk og tag ansvar
for en aften eller 2 henover året. Grillmesteren bestemmer menu.
Lørdag d. 8. maj
Tennissens dag -meld jer gerne på banen til at være med på dagen.
Lørdag d. 15. maj fra
kl. 9 - (morgenmad) bliver der malet klubhus. Hvem vil komme og give en
hånd, selv en time er en hjælp? Hans køber maling, pensler og afdækning.
Evt:
Mail til klubbens medlemmer i forhold til + 40 turneringen
(4. division) sendes ud og der er brug for hurtig tilbagemelding til
www.tennisfaxe@gmail.com HUSK gerne CC
til Lone Kristensen, Emne: turnering
Idéer og forslag til bestyrelsen kan lægges i postkassen i
klubhuset.
Båstad dametur i det tidlige efterår arrangeres af Nina og
Maria.
Swedish open i 5-7. juli i Båstad?